وقتی به صورت حرفه ای وارد چرخه کسب و کار می شوید و به دنبال درآمد زایی بیشتر هستید یا باید با تعرفه بالاتر کار کنید و یا تعداد کارها را بیشتر کنید. برای اینکه بتوانید در یک بازه زمانی تعداد بیشتری کار بزنید یا باید کمتر استراحت کنید و بیشتر کار کنید و یا اینکه به نحوی زمان را مدیریت کنید.
یکی از بهترین راهکارها مدیریت زمان ، استفاده از ابزار و تمپلیت های آماده است. تقریبا 80 درصد مشتریان خروجی کار برایشان مهم است نه روش اجرای آن ، یعنی مشتری در نهایت یک کار خوب میخواهد و دیگر برایش مهم نیست که شما از پروژه آماده استفاده کردید یا هر روشی دیگر.
همچنین پروژه و قالب های آماده توسط افراد حرفه ای و با تجربه تولید می شوند که قطعا از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار هستند.
به همین دلیل اکثر طراحان از پروژه ها و قالب های آماده استفاده میکنند اما نکته مهمی که وجود دارد این است که شاید برای مشتری فرقی نداشته باشد از چه روشی پروژه او را اجرا کردید اما برایش مهم است که مشابه و تکرار نداشته باشد به اصطلاح مثل بقیه نباشه. از طرفی دیگر ممکن است مشتری با دیدن نمونه کار مشابه کار خود و مقایسه آنها تعرفه گذاری های شما را به چالش بکشد که این اتفاق بسیار ناخوشایند است و میتواند به اعتبار و آبروی شما لطمه بزند.

بهترین پیشنهاد چیست ؟!
اگه تعرفه مناسبی دارید و یا برای مشتری اهمیت ندارد که کارش کلا با پروژه و قالب های آماده طراحی شده است که خوش به حالتان ، اما اگر غیر این است بهتر است از پروژه های آماده قدیمی استفاده نکنید و جدیدترین پروژه ها را تهیه کنید ، چون پروژه ها هر چقدر قدیمی تر باشند تکرار و طرحهای مشابه آن بسیار وجود خواهد داشت ، همچنین وقتی که از تازگی بیفتند بصورت کم ارزش و رایگان در دسترس همگان قرار میگیرد که این یعنی :  فکر کردی فقط خود داری !! ما هم داریم !.
به این نکته توجه کنید طبیعتا محصولات یا هر چیزی دیگر که نو و جدید باشد با ارزش تر از محصولات قدیمی تر خواهد بود حتی در صورتی که قدیمی تر با کیفیت تر و جذابتر از جدیدتر باشه و علت این امر دست به دست و همه گیر بودن است به اصطلاح جواد شده .
ما به چیزهای زیبا و جذاب “خاص” نمیگوییم بلکه به چیزهای که متفاوت و نایاب باشند خاص میگوییم،  به چیزهایی که کمتر کسی داشته باشد و همین قضیه در تولید محتوا هم وجود دارد و همه به دنبال متفاوت دیده شدن هستند ، متفاوت تبلیغ کردن هستند و در یک کلام میخواهند خاص و برجسته باشند.
اگر طراح هستید ، تیزر یا موشن گرافیک میسازید و هر شغلی که به تولید محتوا می انجامد سعی کنید جدیدترین محصولات و پروژه ها را تهیه کنید و به قیمت بالاتر آن اهمیت ندهید چون شک نکنید پولش را با اجرا یکی دو تا سفارش در خواهید آورد و در مقابل نمونه کارها و رزومه قوی تری برای خود ساخته اید. همچنین قیمت بالا یک محصول تضمینی بر این است که کمتر کسی از آن محصول استفاده کرده است و اگر به دنبال متفاوت و خاص کردن کارهای خود هستید حتما این نکته را در نظر بگیرید.
و اما راهکار دیگر این است که پروژه ها را بصورت نیمه آماده ، اجرا کنید تا تحت هیچ شرایطی کسی نتواند کارهای شما را زیر سوال ببرد.

اجرای پروژه نیمه آماده یعنی چه؟!
یعنی اینکه شما از پروژه  و قالب های آماده استفاده نکنید بلکه از ابزارهای آماده استفاده کنید.
در ساخت یک تیزر ، موشن گرافیک ، استوری موشن و … از خیلی چیزها استفاده می شود که میتوانید اکثر آنها را بصورت آماده (ابزار موشن) تهیه کنید. بطور مثال در یک استوری موشن میخواهید روی کلمه 50 درصد تخفیف و یا آیکن اینستاگرام مانور دهید ، قصد دارید متفاوت دیزاین کنید و آن را سه بعدی کنید و بچرخند خب چقدر زمان از شما میگیرید؟! آیا ارزشش را دارد؟! آیا این زمانی که صرف این کار کردید به چشم مشتری خواهد آمد؟!
اینجاست که اهمیت ابزارهای آماده(ابزار موشن) را خواهید فهمید و باید قبول کنید که نه تنها باید از ابزارهای آماده بسیار استفاده کنید بلکه بانک و آرشیو کاملی از آنها را باید داشته باشید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.